försöker sticka en tröja

 
Lycka och jag kom i väg på en lång, härlig, solig vinter promenad tillsammans med Douglas och hans matte. :-)
Det är alltid lika roligt att se våra fyrbenta vänner leka och busa med varandra! De har verkligen så otroligt kul tillsammans de två! *S*
                                           *   *   *

För ett tag sedan fick jag ett mönster till en stickad hundtröja.
En sån fin tröja det var på bilden. *L*
 Klart jag vill att Lycka ska ha en sådan!
Men hur då? Jo, om någon stickar den till henne, så klart!
Och vem kan denna någon vara? Typ jag? Nää. Inte.
Men, jag ville så gärna att Lycka skulle få den där fina tröjan!
Så...
Hur svårt kan det va! Jag kan ju typ sticka,*hmmm* nästan, iaf lite, väl, kanske?
Lyckas hundkläder är inte så stora, så det borde väl gå att få ihop en liten tröja till henne!
Så det var bara att leta reda på mormors gamla stickor, garn och grejer. Sen var det bara att sätta fart!
 Att följa ett mönster, är säkert lätt, om man vet hur det ska tydas. Men för mig som aldrig har följt något, eftersom jag typ aldrig har stickat, är det inte så där jätte enkelt :-s
Å andra sidan, kanske det inte var så där väldigt genomtänkt av mig att ge mig på det där med flätstickning på en gång heller...
Det var helt klart lite överkurs. När det enda jag provat på förut i stickväg var typ fram och tillbaka stickning... 
Jag gav upp. Det gick inte. 
Men tröjan var ju så fin, ju!
Så på det igen bara! Men denna gång hoppade jag över själva flätorna. *S*
 Nu har jag kommit så långt att det nästan går att se att det ska bli en liten tröja! :-D
Visserligen finns det ingen likhet med mönsterbilden överhuvudtaget, men ändå! :-D
Kanske, kanske att jag faktiskt kommer att få i hop den här tröjan!
Övning ger färdighet heter det ju. Så vem vet, någon gång längre fram kanske jag lyckas få i hop en tröja som ser ut som den på mönsterbilden oxå :-)
Men tänk, att jag sitter och stickar!
Lycka har då verkligen letat fram en sida hos mig som jag inte visste att jag hade! *S*
 
 
Må så gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0