hundkläder

Sol! Underbara sol!
Långa, sköna, roliga promenader med en hel massa lek och bus :-D

Sen kom snön. Så kanske stämmer det jag hörde, att kallare väder är på väg. Kallare väder betyder varmare kläder.
Det här med praktiska, välfungerande hundkläder är inte helt enkelt. Kanske beror det på att Lycka har lite andra mått än vad många andra småhundar som behöver kläder har. Vilket gör att det inte alltid är så lätt att hitta hennes klädstorlek i affären. Om det finns kläder till henne, och de verkar sitta som de ska när de prövas, ger det inga garantier för att de kommer fortsätta göra det när de sen används som tanken är. Har märkt att benen på en del overaller har en förmåga att växa om de får följa med ut på längre promenader.
Och aktiv hundlek, är det få hundkläder som klarar av. Eller så är det bara Lycka som rör sig så vilt när hon leker att kläderna inte hänger med. *S*
Men jag vill ju att hon ska kunna leka och busa, även fast hon har kläder på sig! Och det utan att jag ska behöva vara rädd för att hon ska trampa ur något overallsben så att hon snavar, ramlar och bryter benen lixom...
De bästa lekkläderna för Lycka är nog tröjor/västar, där det inte finns några ben hon kan skutta ur. Men om vi bara är ute och går, så fryser hon om benen om hon bara har en väst på sig. (givetvis beroende på hur kallt det är)
Under leken rör hon ju på sig så mycket mer än under en promenad, så då behöver hon egentligen inte lika mycket kläder på sig som när vi bara är ute och går. Knepigt det här *S*
Lager på lager som lätt tas på och av efter behov, skulle vara något! Små enkla smidig kläder som lätt får plats i fickan när de inte används. :-)
Det här är helt nytt för mig, jag har aldrig förut haft en fyrbent vän som behöver kläder. Runt om kring finns det en och annan puff, men de fryser inte så som Lycka så de mattarna hade inga råd att komma med.
Vilken tur att jag har Lyckas uppfödare att få tips och råd av! Hon vet och hon kan hon :-)
Benvärmare så klart!
Så nu sitter jag här och knåpar igen *S*
 
 
 
Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0