vattenlek var inget för Lycka

Jag läste någonstans att solen i dag skulle gå upp ca 830 och ner 1445. Men jag vet inte om det stämmer, för jag har då inte sett solen överhuvudtaget i dag. Det har ju varit mer eller mindre lika mörkt ute hela dagen ju!
Trots att solen lyst med sin frånvaro och regnet har vräkt ner till och från ur stora mörka regntunga moln, så blev det en riktigt rolig lekdag för Lycka :-)
Många var ute med sina hundar vid samma tid och vid samma plats som vi, så en hel massa lek och bus har det blivit för min fyrbenta lilla vän idag:-D
En av Lyckas stora hundkompisar hittade en stor vattenpöl (läs mindre sjö) som han lixom hoppade i. Det syntes verkligen hur kul han tyckte att det var. Glädjen lös om honom där han sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka i vattnet så det skvätte och stänkte så det stod härliga till. Lycka måste oxå ha sett hur kul han hade det. Hon sprang glatt dit för att få vara med i den roliga leken.
 Men tvärstannade när hon upptäckte hur blöt vattenpölen var. *L*
Den där leken var definitivt inget för henne! Snabbt och smidigt förflyttade hon sig till lite torrare mark. Där började hon leka följa John med en annan liten hundkompis. Men hon höll noga koll, så att hon inte kom för nära vattenpölen där den stora hundkompisen hoppade runt i sin roliga vattenlek. Inte att hon ville bli mer blöt om tassarna än hon redan var inte. *L*
 
 
 
Må så gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0