En lång, skön promenad :-)

Just hemkomna från en lång och skön promenad :-)
Idag lyckades vi komma ut samtidigt som flera andra hundar var ute och gick med sina mattar och hussar. Så denna promenad bestod av många hundmöten och en hel massa bus, spring och lek. Riktigt kul och precis så som det ska vara!:-) 

Igår kväll när vi var ute, Lycka och jag, mötte vi en farbror. Det märktes att han hade bråttom, men han stannade ändå till och tittade på min fyrbenta vän.
- Visst är det en kinesisknakenhund du har?
Innan jag hann svara fortsatte han:
- Eller en kinesisknakenhund med päls, kinesisk puff, som de kallas för nu mer. Det är inte så ofta man ser sådana. Väldigt fin och väldigt välvårdad, måste jag säga. Sen rusade han vidare.
(Ofta när vi är ute får jag frågan om vilken ras Lycka är. Det är nästan bara de som är väldigt hundintresserade som känner till kinesen, eller de som själva har en såklart, och de tar allt som oftast Lycka för renrasig. De blir väldigt förvånade när de får höra att hon är en liten blandis, även om det inte är mycket annat i henne, så är hon ju ändå inte renrasig. 
- Men hon ser ju helt äkta ut! brukar de säga.
Och visst är hon äkta! En alldeles äkta hund det är hon, men inte en renrasig kines :-) )
Nu hann jag inte säga något, farbrorn hade för bråttom iväg. 
Men att han ändå tog sig tid att stanna och säga att han tyckte att min hund var fin, och det gjorde mig glad :-)

Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0