Vilken lekdag det blev!

 Nu som först börjar hjärtat och hjärnan förstå och ta in hur dålig Lycka var. När hon nu åter är full av energi och sitt pigga, goa, glada jag igen, vågar jag (nästan) andas ut och slappna av i vetskapen om att allt gick bra! :-)
 Då kommer tröttheten, den stora tröttheten med all sin kraft. 
Jag vet att vi har alla runt om kring oss under en begränsad tid. Vi har inga garantier och det oförutsedda kan man aldrig skydda sig emot,  därför ska man ta tillvara på den tid vi har och får. Njuta av livet och fånga dagen! :-)
Men ändå, jag var lixom inte förberedd, Lycka är ju bara dryga året! Vilket inte är några garantier, jag vet, men ändå. 
Det tog på mina krafter och jag behöver nog tillåta mig själv att landa i det som hänt, tror jag. Samtidigt som batterierna mina måste laddas upp. Och hur kan jag göra det på bättre sätt än att umgås med kära och nära, samt vandra runt i skog och mark med Lycka, eller varför inte både och samtidigt?
Fånga dagen och se vad den har att erbjuda, helt enkelt :-)
Och det är just vad vi har gjort i dag, min fyrbenta lilla vän och jag :-D
Vi är nästan alltid först ut på morgonpromenaderna. När vi är på hemväg brukar de andra hundarna vara på väg ut. Men i morse hade vi en sådan tur att vi lyckades träffa både en, två och tre lekkompisar till Lycka.
Dessa promenader, och som idag då hon redan på morgonen fick springa och leka, sprudlande av liv, och livsglädje, så underbart att se!
Efter lunch hade min fyrbenta vän en date med Douglas. 
Lyckas glädje när hon äntligen fick hälsa på honom *L*  Inte fort nog kunde vi komma ner till ängarna så att hon kunde få springa och leka med en av sina absolut bästa vänner.
Ett riktigt hund liv! :-D 
Fler dagar som denna, och den stora tröttheten kommer skrämmas på flykt, det tror jag! :-D  


 

var inte riktigt så gråkallt som det ser ut att va på den suddiga bilden :-)

Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0