En regnig, men rolig dag!

Regn, grått och trist ute. Blött och lerigt, ett riktigt tråkväder!
Lycka gillar inte regn. Hon gillar inte att bli blöt, och kladd, det är riktigt äckligt.
Så några stora förhoppningar på roliga promenader idag hade hon nog inte. Hon såg det antagligen mer som ett nödvändigt ont att gå ut och rasta av matte lite, skulle jag tro.
Det var ett tag sedan vi vandrade runt i skogarna, min fyrbenta lilla vän och jag, så det var dit vi styrde kosan på morgonen.
 Trädens kronor tog emot de värsta regndropparna som föll ner från himlen, trädrötterna hade sugit upp det mesta av regnvattnet som ramlat ner tidigare dygn, så marken var inte alls så blöt och lerig som ute på ängarna. Visst var det blött och fuktigt, men det var helt ok att gå. Eller som i Lyckas fall, springa runt, hoppa och skutta!
Så morgonpromenaden blev betydligt skönare än vad både Lycka och jag vågat hoppas på! :-)

Senare tog vi en promenad tillsammans med Douglas och hans matte. Vi gick nere vid sjön, där var det betydligt blötare och lerigare. Det blåste och duggregnade. Egentligen var det inte alls skönt ute, men det mindre mysiga vädret glömdes lixom bort av det trevliga sällskapet. Lycka hade det så roligt med sin vän att hon tom glömde bort sin motvilja mot både regn och kladd. :-)

Så trots vädret, fick vi en rolig dag!

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0