härlig solig dag

Efter många gråtrista dagar var det härligt med en dag med sol och blå himmel! Lycka verkade också glad över att slippa regnet och rusket. Hon njöt av promenaderna och ville gärna följa med ut. Det kändes så bra att min lilla följeslagare visade sin glädje över att få följa med mig, och inte bara gjorde det av viljan att vara tillags.

Mitt, i vanliga fall så pigga, goa och glada lilla energiknippe, verkade även hon få (än) mer energi av solens strålar. Så hundlek för att göra av med lite av energi var perfekt, tyckte jag. Och det var just vad Lycka fick göra. Idag fick hon träffa en ny kompis. En 6årig boxer. Men man är ju inte äldre än vad man känner sig, sägs det ju. *S* och denna fyrbenta vän verkade känna sig som typ 1½. Minst lika full av energi som Lycka! När de hade hälsat och fått känna av varandra lite, hade de så kul tillsammans, mitt lilla yrväder och den stora boxern.  De flög fram över ängarna i en skojig tafattlek.  De hade verkligen roligt tillsammans, den lilla och den stora. Det var så kul att se!

Vilken härlig och rolig dag vi har haft, min lilla fyrbenta vän och jag :-)

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0