lite sol, tack!

 

 Det regnade mer eller mindre hela dagen igår.
 Nästan varje gång jag och Lycka gick ut, regnade det något mer istället för lite mindre…
Det var inte ett dugg skönt.  Det blåste visserligen inte så mycket, men regndropparna var kalla, tunga och väldigt blöta. Grått, trist och gråkallt var det.
Vi mötte faktiskt en och annan hund med husse/matte, men vare sig de vi mötte eller jag och min fyrbenta vän hade någon större lust att stanna upp och hälsa. Alla ville så fort som möjligt in i värmen igen.
Väl inne, tog det sin tid att tina upp och när värmen kom, ja, då var det dags att gå ut igen.
När vi sen skulle gå vår kvällspromenad, hade Lycka fått nog av regn och rusk. Hon kände inte alls för att gå ut. Hon ville mycket hellre vara kvar inne i värmen.  Jag förstod henne helt och fullt. Jag var inte så sugen på att gå ut i mörkret och kylan jag heller. Men ut kom vi så klart i alla fall. Då hade regnet nästan avtagit helt. Så kvällspromenaden var nog den skönaste av alla promenader under hela gårdagen!

Någon berättade för mig att det under hela november varit 30 minuters soltimmar. Om det stämmer vet jag inte, men mycket sol har det helt klart varit lite av de senaste veckorna.

Vill inte påstå att det var direkt fint väder idag. Men jämför man med igår så. Ett tag var det ju tom lite blå himmel! Hoppas det håller i sig, är lite trött på det gråa trista nu…
Nästan så att jag inte skulle ha något emot att åka på en liten solsemester, faktiskt


Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0