spa dag


Lycka hade egna planer för vad vi skulle hitta på.
Under promenaden hittade hon en hög med väldigt kladdig hästskit. I Lyckas värld är hästbajs bra till mycket. En extremt kladdig hög kissar man med fördel på. Halvtorr är tydligen bra för matsmältningen, och torr fin hästskit är visst perfekt som pälsinpackning.
Vad förvånad jag blev, när min lilla fyrbenta vän fick för sig att rulla sig i den väldigt kladdiga högen som hon hade hittat. Hon som inte gillar kladd!
Men visst hade hon rätt, min lilla fyrbenta vän! Det var ju en perfekt dag för hemmaspa!
Manikyr och pedikyr i all ära. Fast det var ändå schampot och balsamet som gjorde underverk efter hästbajs inpackningen, måste jag säga.
När alla spa behandlingar var klara stod det lång gosstund på schemat.
och vad mysigt vi hade det min fyrbenta lilla vän och jag, där vi satt i soffan och bara mös, ordentligt inbäddade i filtar

Vilken mysig dag det blev! :-D


Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0