Välkommen till min nya blogg!

En liten presentation:
För länge länge sedan hade jag en hund, stor och ståtlig var han och den underbaraste fyrbenta vän man kan tänka sig. Vi hade så kul ihop han och jag.
Men underbart är kort, och saknaden stor.
Aldrig att det blir det samma, men allt sedan dess har jag längtat och drömt om att ha en fyrbent vän igen.
Åren gick, och även om maken och jag hade tid för en hund så kunde vi inte komma överens om vilken ras vi skulle ha. Och innan vi hann enas, fick vi två underbara barn.:-)
Hunddrömmarna fick vänta. Annat kom liksom emellan *L*
Men så en dag, hade barnen vuxit och drömmarna om en fyrbent vän kom tillbaks
Letandet satte fart på riktigt i mars 2008
Men hur jag än sökte, hittade jag honom inte. Hundar fanns det visserligen gott om, men inte hunden. Så för ett år sedan hittade jag så äntligen min fyrbenta vän. Inte konstigt att det hade tagit en sådan tid att hitta henne, dels var hon inte född då jag började mitt letande och dessutom så visade det sig att min fyrbenta vän inte var en han, som jag hade trott, utan en hon!
När hon äntligen kom hem, vilken lycka! Då var hon en liten hundvalpsbebis, nu har hon blivit en ung fröken. Lycka är en stor liten hund, eller en liten stor hund, beroende på vad man känner för *S* Hon är av det vanliga men unika märket blandras, men är mestadels av kinesisk nakenhunds härkomst. Fast Lycka har päls, en hel massa päls, så typ kinesisk puff är mer rätt benämning på henne
Kul hade det varit om jag börjat skriva redan då, när Lycka var liten och just kommit hem men så blev det inte, och bättre sent än aldrig, heter det visst. Så jaa, jag börjar nu i stället, blir säkert bra det med :-)

Må så gott!

bebis Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0