fästingar och skendräktighet

Hörde att de (i mina ögon) mindre söta små blodtörstiga monstrerna vaknar vid så där en +8c och då är de även redo att gå till anfall :-s

Fast det känns som att våren just har kommit, är det alltså redan hög tid för ett ev. fästinghalsband.

Jag vill då rakt inte att de där otrevliga små krypen ger sig på min underbara lilla fyrbenta vän och trogna följeslagare!

 Så en sak är säker, när jag kammar och borstar Lycka efter våra promenader, kommer jag hålla så noga koll jag bara kan efter de där blodtörstiga små odjuren.

 

                                                                *    *   *

 

 Lyckas skendräktighet verkar *peppar peppar* lugnat ner sig massor och det *tack och lov* ännu så länge utan vare sig adoptiv bebisar och mjölkfyllda juver :-)

Även fast det fortfarande händer att hon dras till buskar och snår när vi är ute, och att hon ibland bara måste bädda lite inne, så är det inte alls lika maniskt som det var. Hela hon är mycket mer lugn och harmonisk och hon har sovit gott de senaste nätterna :-)

Det verkar helt klart som att det går åt rätt håll *L*

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0