skendräktig

Det visade sig att min almanacka och Lyckas bioligiska klocka inte var riktigt synkade.

Jag trodde att min lilla fyrbenta vän hade haft en otroligt lätt skendräktighet denna gång. Så enkel och smidig att den inte märktes överhuvudtaget *S*

Tänk vad roliga dagar kan göra i förebyggande syfte, tänkte jag. Eller hur! Så var det inte.

Det har nu kommit fram att min almanacka gick något före Lyckas inbyggda klocka...

Att något var på gång märktes för ett par dagar sedan. Så fort min lilla fyrbenta vän fick syn på en buske eller ett snår fick hon något vilt i blicken och kunde inte ta sig dit fort nog.

Sen började hon även gå i gång på lövhögar och grästuvor.

Avleda henne. Visst. Absolut. Det var bara det att det var bra mycket lättare sagt än gjort det. Fast många, men långt ifrån är alla, buskage som i Lyckas ögon nu var oemotståndligt fina och fängslande vackra lyckades vi faktiskt leka oss förbi :-)

Så efter en av promenaderna i går tog Lycka med sig bäddningssymptomet in.

Stackars vännen min! Som hon bäddade och stod i!

Avleda. Visst. Men med vad blev den stora och olösta frågan.

 Att ge henne ett gosedjur att pyssla om lite, kändes inte som någon vidare god idé ;-)

Så om det var ett alternativ räknade jag av någon anledning bort det på en gång *S*

  Aktivitetsbollen roade henne inte det minsta. Lek med toarulle var inte roligt överhuvudtaget det heller.

Det var så illa att inte ens ett grisöra kunde få henne på andra tankar.

Mys och gos hjälpte en stund. Men sen kom rastlösheten åter smygande och så började hon vandra runt igen. Stackars liten!

Tyckte att min lilla fyrbenta vän hade det mer än jobbigt under dagen och kvällen igår. Men det var bara början på en natt full av, om möjligt, än mer rastlös oro, vankande fram och tillbaka och så det lixom maniska bäddandet som hon aldrig blev riktigt nöjd med hur många gånger hon än började om och gjorde om.
 Stackars liten vän! Hon har det verkligen inte lätt just nu.

Men förhoppningsvis kommer extra roliga dagar med lek och bus, mys och gos i massor få min lilla fyrbenta vän att tänka på annat så att hon snart blir sig själv igen :-)

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0