bra kan bli bättre

När Lycka kom hem var hon en helt perfekt åtta veckors valp *L* Mitt ansvar som matte var att se till att hon förblev så, samt att sakta men säkert lära henne allt det som jag anser att en välfungerande vuxen hund ska/bör kunna och klara av. Jag hade, precis som de flesta andra nyblivna valp ägare, stora förhoppningar och förväntningar på hur den mycket efterlängtade och högt älskade lilla valpen skulle bli som stor *L*

 När drömmen hade blivit verklighet och jag satt med lilla bebis Lycka i min famn, kändes det nästan lite skrämmande stort, skulle jag klara det? Jag visste att det skulle kräva sin underbara tid om jag, förhoppningsvis, skulle nå dit jag önskade. Så jag tänkte att om jag siktar mot stjärnorna, kommer jag bli mer än nöjd om min lilla fyrbenta vän och jag landar någonstans vid skogsbrynet *L*

Nu hade jag en otrolig tur som fick bli matte till just Lycka. Hon har en så mjuk personlighet. Hon är lätt, lyhörd och följsam. Det tillsammans med hennes kontaktsökande och stora önskan om att vara tillags, har gjort att allt har gått mycket enklare, smidigare och fortare än vad jag någonsin vågat hoppas på och drömma om :-) 

Den så viktiga vardagslydnaden fungerar bra. Men som min vän med de två stora hundarna säger, bra kan alltid bli    bättre :-) 

Så de senaste dagarna har Lycka och jag på kul lekt lite roliga lekar och på så sätt har vi finslipat en del små detaljer*S* Det lilla har gjort att bra nu är på god väg att bli till bättre! :-) 

 Lycka har redan tagit oss bra mycket längre än till det skogsbryn jag knappast vågade drömma om att vi skulle komma till*L*

Själv är jag fullt nöjd med en välfungerande vardagslydnad, så visst värmde det massor och gladde mig mycket när min vän sa att hon tycker att jag har ett ämne till lydnadstävling vid min sida :-)

 

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0