ett lite annorlunda garn

För ett tag sen hittade jag ett garn som, likt schack-färgen i Disneys tomteverksta, lixom hade ett färdigt mönster i sig. Det enda som behövde göras var alltså att sticka vad man behagade, och så skulle mönstret komma av sig själv! Det lät ju fiffigt och smart tyckte jag och köpte ett sånt nystan som jag tänkte att jag skulle göra en tröja till Lycka av. Men så upptäckte jag att jag inte hade något tröjmönster som passade till garnet.

 Efter att ha funderat lite, kom jag fram till att av tre mönster som jag hade, borde jag kunna få fram ett nytt som passade garnet jag köpt.

Något som visade sig vara bra mycket lättare i tanken än i praktiken.

För en van stick och mönster skapare, kan det hända att detta vore hur enkelt som helst. Men mina stickkunskaper är minimala och jag har aldrig någonsin gjort om mönster tidigare. Innan jag fick Lycka hade jag lixom knappt rört ett par stickor överhuvudtaget!

Mycket räknande och klurande blev det innan jag fick ihop något som jag tyckte borde fungera.

Två gånger har det visat sig att jag tänkt galet och jag har fått börja om från början.

Men kanske, kanske, att jag har lyckats tänka rätt hela vägen den här gången och att Lycka kommer att få sin blommiga lilla tröja tillslut!

Hoppas, hoppas att det är så!

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0