tass och nostrimning

Att jag inte kommer särskilt bra överens med vare sig saxen eller trimmern är nog ingen större nyhet vid det här laget :-p
Men den här gången blev resultatet värre än vanligt!
Om jag inte klipper pälsen på Lyckas tassar förvandlas de till något som liknar typ snabeltofflor. Dessa är säkert jätte snygga och så, men inte alls särskilt praktiska. Allt från grus, glas och barr till allt där emellan fastnar lixom där, därför klipper jag med jämna mellanrum bort snabeltoffelpälsen och i s t brukar Lyckas söta små tassar komma fram :-)
Men inte den här gången. Saxen klippte lixom lite som den själv ville, så tassarna ser inte alls ut så som jag hade tänkt mig att de skulle göra.
Trösten är att pälsen på min lilla fyrbenta vän brukar växa väldigt fort, så om en vecka eller två borde jag kunna rätta till det - om saxen är på hyfsat humör då, vill säga. Annars är det nog bäst att låta bli, tror jag ;-)
Tassarna blev som de blev, och det är inte mycket att göra åt dem just nu. Men nostrimningen gick hur smidigt och bra som helst den här gången :-)

 

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0