bakom följa John och hundlek

En rolig helg med härliga promenader, lek och bus :-)

Vi träffade bl.a. på herr mops som var ute och lekte med en mops kompis. Lycka fick mer än gärna vara med i deras lek, något hon blev väldigt glad över. Spring och lek i massor blev det. :-)

Det var ganska så råkallt ute i morse när Lycka och jag gick vår morgonpromenad.

Vi träffade inte på några kompisar till min lilla fyrbenta vän, så hon fick nöja sig med att leka med mig. Eftersom hon nu börjar kunna alla våra lekar så bra, *L* tyckte jag att vi kunde leka en ny lek. Eller ny, det beror ju på hur man ser det. Vi har försök leka den leken förut. Men då lyckades jag aldrig förklara reglerna i leken på ett sätt som min fyrbenta lilla vän förstod. Så hon begrep sig lixom aldrig riktigt på den leken. Så det var klart att Lycka inte var så road av den då! 

Men idag gjorde vi så ett nytt försök med Följa John. Den här gången lyckades jag (i a f nästan) förklara för min Lycka vad leken gick ut på och se, då tyckte hon att det var riktigt roligt med bakom *L*

Senare gick Lycka och jag en promenad med Douglas och hans matte. Lycka fick springa, leka, busa och ha det kul med sin hundkompis, och jag fick jätte trevligt promenadsällskap :-)

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0