hundpromenad och hundlek

På en av promenaderna igår träffade jag på en kompis som var ute med sina två hundar.

En stor och stilig hanne med en hel massa lek och bus i kroppen.

Lycka och han hade kunnat ha det hur kul som helst tillsammans.

Men Lycka tyckte att han var alldeles för stor för att ens våga försöka leka lite med honom.

Den andra hunden även den av modell större, en fin och värdig lite äldre tik med stor integritet.

Jag fick en känsla av att hon tyckte att jag behövde lite hjälp med uppfostringen av Lycka. Då tiken snabbt markerade för Lycka om hon hade råkat göra något lite mindre bra, som att komma för nära henne.

Lycka försökte inte leka med henne. Vilket jag tror att tiken uppskattade lika mycket som hannen var besviken på utebliven lek.

Så någon hundlek för Lycka blev det inte då. Däremot en trevlig promenad :-)

Jag tycker att Lycka allt som oftast är väldigt lätt och lyhörd :-)

Men tror ändå att jag måste tacka tiken, för idag har Lycka uppfört sig ännu bättre än vanligt :-D

När vi var ute på en av våra promenader idag, mötte vi en hund som vi aldrig träffat på förut. En liten söt blandis tik.

Den lilla tiken löpte hon med och hade även hon i o m d ett litet begränsat antal lekkamrater. Hon och Lycka fann varandra direkt. Det blev en väldig fart på de två löp tikarna där de lekte, sprang och busade.

De hade det verkligen kul tillsammans :-D

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0