det nya årets första dag

Långa sovmornar, lugna lata dagar, roliga hundlekar och långa härliga promenader :-)

Förra nyår var Lycka en liten liten bebis valp. Vid tolvslaget då låg hon och sov så gott i min famn att hon inte märkte av vare sig raketer eller smällare. *L*
Även om jag anser Lycka vara skottsäker, så är det ju lite annat när det nya året ska firas in...
En heldel smällare och raketer har smällts iväg under den gångna veckan, och Lycka har inte reagerat det minsta, men ändå var jag lite orolig över hur hon skulle reagera på tolvslaget till det nya decenniet.
Såg till att vi kom i väg på långa, härliga, händelserika promenader med en hel massa lek och bus med hundkompisar på nyårsaftons dag. En hel del rolig inomhus lek fick det oxå bli. :-)
Så när kvällen kom var vi nöjda med dagens roliga och händelserika äventyr, både min fyrbenta lilla vän och jag :-)
När sen klockan närmade sig sådär en kvart i tolv fick Lycka en av sina absoluta favorit sysselsättningsleksaker. En bättre begagnad strumpa fylld med en hel massa olika goda godsaker. Hon blev mer än väldigt glad över den ovärderligt fina gåva hon fick av mig bara sådär och mitt i natten. Hon var sedan fullt upptagen med presenten hon fått under resten av det gamla året och även en bra bit in i början av det nya årets första timma. :-)
Hon var så sysselsatt att hon inte märket av vare sig smällare eller raketer, vilket kändes minst sagt väldigt bra för mig :-)

En kall vacker vinterdag fick vi så här årets första dag. Många var ute och gick i det fina vädret, precis som Lycka och jag. :-)
Vi träffade på många hundar som vi aldrig mött förut. De flesta hade mycket spring i benen och var väldigt leksugna, så idag blev det mycket hundlek i snön för Lycka *L*



Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0