godmorgon pussar

Det kändes som att väckarklockan i morse ringde bara sekunden efter det att jag somnat. Hade inte alls lust att vakna och gå upp, kudden var så mjuk och täcket så varmt. Säkert hade jag somnat om, om inte Lycka hade vaknat av klockan som ringde. Hon satte sig upp och väckte mig med en hel massa pussar. Något hon alltid brukar göra, men först då hon märker att jag så smått börjar vakna till liv :-)
När hon var helt säker på att jag var ordentligt väckt, la hon sig tillrätta i sängen igen och somnade om. Morgonbestyren överlämnade hon till mig, själv tog hon sin vana trogen sovmorgon. *S*
Så värst morgonpigg vill jag inte säga att hon är min lilla fyrbenta vän. Så jag är tacksam över att hon vaknade och orkade väcka mig *L*

*   *   *

Idag var det inte alls så kallt ute som det har varit, men fortfarande lika vackert :-)
Det var inte så länge sedan som vi vandrade på isen, jag och min fyrbenta lilla vän. Ändå var vi där idag igen och gick på sjön. Det gäller att passa på medan isen bär :-)





Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0