hanhundar och harjakt


Det var kallt ute i morse. Vad bra det kändes att veta att jag hade bra vinterkläder till min lilla fyrbenta vän :-)
Inte helt fel att slippa klä på henne en fyrdubbel uppsättning kläder innan vi skulle gå ut. *S*
 Istället, enkelt och smidigt låta henne hoppa i overallen och sen var det bara att gå :-)
Vi hamnade på en rätt så händelserik promenad idag.
Många hundkompisar var ute och gick i kylan tillsammans med sina hussar och mattar.
Lycka var full av leklust. Men de flesta hundar vi mötte var hannar, så det blev inte så mycket lek för henne. Killarna kände lixom inte alls för att leka samma lekar som Lycka. De var fullt upptagna av att visa henne hur kära de var i henne. Lycka var inte ett dugg intresserad av all uppvaktning hon fick, hon ville bara leka och ha kul. Tillslut blev hon ganska så sur och irriterad av att de inte lyssnade på henne och fräste ifrån ordentligt. Men det hjälpte föga. De kunde bara inte låta bli att pussa på henne. Så började det om igen.
Ja, Lycka löper.
Men vi hade tur. Vi träffade på cockerspaniel tiken och med henne fick Lycka springa, leka och busa så som hon ville, utan pussar :-)
Vi fortsatte vår promenad, Lycka och jag. Hon strosade en bit framför mig. Då mötte vi en hare som kom skenande mot oss. Lycka reagerade blixt snabbt och satte av i en rasande fart efter den stackars haren. Snart var hon långt ifrån mig.
Jag blåste i min visselpipa i ett fåfängt försök att bryta jakten som min fyrbenta lilla vän tagit upp. Lycka stannade upp, vände sig om och tittade på mig, vände sedan åter sin blick mot haren. Jag ropade hit. Hon såg förvånat på mig men vände sedan om och sprang tillbax till mig. *lättnadens suck*
En liten stund senare mötte vi herr Mops och hans matte. Det visade sig att matten hade sett allt ihop.
- Om jag inte sett det själv hade jag inte trott på det. Du bröt jakten! Du bröt verkligen jakten!
Det var mer tur än skicklighet från min sida. Det var Lycka som var mer än otroligt jätte duktig som gav upp den för henne så roliga leken.
Min underbara lilla fyrbenta vän *L*



Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0