härliga promenader och fleece overall

Det ryktas om att det ska bli snöstorm. Jag hoppas att det inte stämmer. Men för säkerhetsskull passade jag idag på att njuta lite extra när Lycka och jag var ute på våra härliga, om än något lite kalla, promenader :-)

 

                                        *   *   *

 

Fick för mig att jag skulle göra en fleece overall till Lycka, då hon bara har en som sitter bra.

Det visade sig att jag inte hade tyg så att det skulle räcka till en hel overall, och det verkade helt klart lite onödigt att bara göra en halv ;-)

 Men tyget räckte precis till både en tröja och en liten bebis väst :-)

Så jag började knepa och knåpa, klippa och sy ihop något som jag då trodde skulle bli en tröja till Lycka.

Så blev det inte. För vad jag inte hade någon som helst tanke på, var att när jag gjorde mönstret till tröjan hade Lycka en unghundskropp. Nu har hon mer den vuxna hundens figur.

Så tröjan jag gjorde blev en liten aning för tight för att passa min fyrbenta lilla vän.

 Liter retfullt känns det att jag inte tänkte på det innan jag började klippa och sy.

Men man kan ju inte tänka på allt *L*

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0