hundmöte och klosax

Tack vare de kalla vindarna som blåste ute idag, var det inte det minsta konstigt att jag hade en halsduk virad runt halva mitt ansikte. *S*
 Att jag sen hade den där mer för att gömma undan plåstret och min underläpp, än för att slippa kylan, det är ju en annan sak *L*
På en av Lyckas och mina promenader såg jag längre bort en stor hund som sprang lös över de snötäckta ängarna. När ägaren såg oss komma gående mot dem, kallade hon in sin hund och kopplade upp honom. Vi gick mot varandra på den upptrampade stigen. Även fast det hade blivit trångt, hade det gått att mötas där, men den mötande hundföraren valde att gå åt sidan och satte sin hund ned.
När vi var precis bredvid, gjorde hunden ett riktigt utfall mot oss. Ägaren var helt klart beredd på att det skulle komma, så med kopplets hjälp lyckades hon hålla honom från oss. Så allt gick bra :-)
 Vi fortsatte att gå som om inget hade hänt, min lilla fyrbenta vän och jag. Då hörde jag ett konstigt ljud bakom mig så jag vände mig om för att se vad det var. Den stora hunden hade dragit omkull sin förare, som släpades efter i kopplet bakom hunden som var på väg mot Lycka och mig.
Som tur var så hade hundföraren inte gjort sig illa, men hon såg ganska så snopen ut där hon låg i snön. Ändå verkade hon på något märkligt vis ha full koll över situationen och fick stopp på sin hund. Vilket kändes bra. För efter det första mötet med honom, då han inte var så trevlig, vill jag inte påstå att hade jag någon större lust att träffa på honom igen. Särskilt inte under mindre kontrollerade former. Vilket jag nu slapp göra :-)

Hundföraren kom på fötter och fortsatte sin promenad. Lycka och jag gick vi med, fast åt andra hållet :-) 

Det var ganska många hundar som var ute och gick med sina hussar och mattar, så det blev en hel del rolig lek och skojigt bus för min fyrbenta lilla vän på promenaden :-)

                                           *   *   *

Den där klo klipparen jag fick hem igår mådde inte riktigt bra och fungerade därför inte som tanken var.  Så det var alltså inte enbart det där med jag och teknik denna gången *S*

Har nu bytt ut den mot en ny likadan, som förhoppningsvis fungerar så som det är tänkt. Men alla klor på mina fyrbenta små vänner är ju klippta för denna gång, så jag får vänta ett tag innan jag prövar den nya. Men jag hoppas helt klart att denna är så bra som det låter och verkar. *L*

 

 

 

Må så gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0