kalla promenader och stickad tröja

En rätt så kylslagen dag.
Det var alldeles tyst och stilla ute när Lycka och jag promenerade runt ute i kylan. De flesta verkade hålla sig inne i värmen.
Kallt, mycket. Kylan tog sig igenom kläderna, men ändå var det skönt att komma ut på raska promenader tillsammans med min fyrbenta lilla vän  :-)


                                                                 *   *   *


Hittade för ett tag sedan ett så fint mönster på en stickad tröja till min fyrbenta lilla vän. :-)
Problemet var bara det att Lycka inte riktigt skulle få plats i den om jag följde mönsterbeskrivningen.
Så jag fick för mig att det nog inte skulle vara så svårt att ändra om mönstret lite...
Det slutade med att jag utav tre olika mönster (förhoppningsvis) skulle få ihop en tröja som skulle passa min lilla fyrbenta vän.
Det var inte alls så lätt som jag lyckades få mig själv att tro när jag först började. Det var lite för mycket olika saker att hålla reda på och komma ihåg hur jag hade tänkt och så. Vilket inte gick så där jätte bra, för någonstans i det hela gjorde jag en liten tankemiss. Så återigen blev det ingen tröja till Lycka.
Första tröjan blev en aningens lite för stor. Den här tröjan blev aningens lite för kort.
Lite retfullt känns det allt
Men tredje gången gillt, sägs det ju, så det är bara på det igen då :-)
Och hoppas på att det går bättre då *L*





Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0