promenad på isen och aktivitets boll

Under de otroligt jätte kalla dagar som var blev det bara kortare promenader ute i kylan.
Desto mer lek och bus blev det inne för mig och min fyrbenta vän :-)
När det sen inte längre var iskyla ute utan bara kallt, så skönt det var att komma ut på lite längre promenader igen :-)
I dag kom Lycka och jag iväg på is vandring på sjön tillsammans med Douglas och hans matte :-)
Och jag som trodde att jag troligen inte skulle gå på isen igen, gjorde det iaf *S*
Hundarna var glada och lyckliga och fulla av leklust. De sprang fram och tillbaka, hit och dit, kors och tvärs över isen, medan vi mattar vandrade i ett lite lugnare tempo över sjön. Dimman låg över isen, det var så vackert!
En så härlig promenad! :-D

                                                       *   *   *

Lycka fick en aktivitets boll av Douglas. Så lycklig hon blev! Hon puttade bollen framför sig i förhoppning om att det skulle trilla ut en liten godisbit, och rätt som det var så gjorde det det! *L*
Funderar på om jag kanske ska lägga undan bollen och ta fram den vid behov, som vid kommande kalla eller regniga dagar, så hon har något roligt att göra då, när hon inte är så road av att aktivera sig ute.
Men jag väntar ett tag med det för just nu har hon det så roligt med den bollen *L*




Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0