snöstorm och klogiljotin

Det blåste friska kalla vindar när vi i morse gick på vår morgonpromenad. Lycka hade varma vindtäta kläder på sig och höll därför värmen bra. :-)

Vi passade på att gå lite längre än vi brukar där på morgonkvisten. För om snöstormen skulle dyka upp som det var sagt, kändes det bra om vi hade kommit ut och rört på oss ordentligt åtminstone en gång under dagen :-)

Lagom till lunchpromenaden kom så den omtalade snöstormen smygande.

Därefter var vädret inte det mest inbjudande att gå ut i. Därför blev sen Lyckas och mina promenader lite kortare än vad de annars brukar vara.

Men det har inte gått någon nöd på oss för det. Min fyrbenta lilla vän och jag har haft det så mysigt så inne i värmen :-)

 

*   *   *

 

Har nu invigt den nya klogiljotinen.

Först ut blev Sokrates med sina ljusa lätt klippta klor. :-)

Tyvärr tyckte jag inte att den var så bra som jag hade hoppats på att den skulle vara. Den var rätt så stor och klumpig att klippa med. Men det kanske är en vanesak i o f s.

Dessutom så lät den ganska så högt när den giljotinerade klon.

Denna verkade i a f lysa som den skulle, åtminstone av vad jag kunde se när det gällde Sokrates klor :-)

Men jag vågad ändå inte använda den när jag sen klippte Lyckas klor. Då använde jag min vanliga väl invanda lilla klosax. :-)

Det kändes på något sätt säkrast så den här gången

 

 

Må  så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0