upptäcktsfärder

I dag var alla promenader som en ny spännande upptäcktsresa för Lycka. Allt skulle hon lukta på och samtidigt undersöka ordentligt in i minsta detalj *S*
Hon sprang fram och tillbaka, kors och tvärs och hit och dit med nosen i backen. Fast hon var så upptagen av allt runtomkring höll hon ändå noga koll på mig hela tiden. Ibland tyckte hon att jag var allt för långsam och det, för tillfället, hägrande målet så lockande att hon inte orkade vänta in mig och bara var tvungen att springa dit så fort hon kunde. I och med det ökade givetvis avståndet mellan mig och min lilla fyrbenta vän. Så långt ifrån mig som hon var idag, har hon aldrig tidigare varit när hon dragit iväg på sina upptäcktsfärder.
Men ändå, nyfikenheten till trotts, så lyhörd! Hon vände sig om för att titta efter så att hon inte råkat tappa bort mig på vägen. Hon väntade in mig så fort jag bad henne om det. Hon kom så fort jag ropade på henne, hur spännande målet än verkade.
Hon gick lös fot förbi människor vi mötte och även ett par hundar passerade hon på det viset. Fast hon bra gärna hade velat springa fram och leka med dem, gick hon så fint vid min sida hela tiden tills dess att jag sa något annat :-)
Hon var verkligen duktig min lilla fyrbenta vän!  *L*
Eftersom vi träffade på många hundar på våra promenader idag har det blivit en hel massa rolig lek och mycket bus med många olika hundkompisar för Lycka idag :-)



Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0