vinterjacka och aktivitetsleksak

Hörde någonstans att det ska bli kallare igen och jag som trodde att de riktigt kalla dagarna var över för den här vintern.
Helt klart högtid att göra något åt Lyckas vintergarderob. För även om lager på lager gick rätt så bra, och det tack vare att Lycka är så tålmodig, snäll och fin, så blev det ändå rätt så bökigt och knöligt med all på och av klädning.
Vinterjackan hon hade har börjat knäppa upp sig själv när den är ute och går på promenader. Det går inte. Att stanna var och varannan meter för att knäppa den, då är snart fingrarna förfrusna och promenaden förlorar det mesta av sin tjusning och charm.
Har försökt göra något åt den där jackan, men har inte kommit på någon fungerande lösning på problemet. Så det fick bli en ny vinterjacka till Lycka. En Hurrta vinterjacka. Är så otroligt nöjd med Hurrtas regn/vind overall som jag köpte förut, så jag hoppas att den här visar sig vara lika bra :-)

När vi kom hem från våra promenader i dag, gjorde jag en ny aktivitets leksak till min lilla fyrbenta vän.
Förut har jag lagt ner lite godis i en tom liten läskflaska och sen givit den till Lycka. Kul leksak, visst, men hon har sedan länge klurat ut och löst den gåtan, så den ger henne inte så mycket längre.
Idag gjorde jag likadant fast lite annorlunda :-)
Jag stoppade ner lite godis i flaskan men skruvade dit korken, hårt, jätte hårt, så att hon inte skulle kunna få bort den och råka sätta korken i halsen eller så. Sen skar jag bort ena foten på flaskan.
Vad Lycka fick klura. Den här fungerade lixom  inte alls på samma sätt som de tidigare. Det var så kul att se hur roligt hon hade det med sin nya leksak :-)



Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0