öron i maten

 

Visst förstod jag att det var mycket pyssel med att hålla pälshundar rena och fina, och att mattar/hussar till långhårshundar la ner en massa tid på pälsvård. Men riktigt hur det var, förstod jag först när jag blev Lyckas matte *L* Det var en helt ny värld som öppnade sig med schampon, balsam, borstar, kammar, trimrar, hårsnoddar och grejer. Många mattar/hussar till pälshundar kom med goda råd och bra tips som var till stor hjälp för mig som förstagångs pälshunds matte.

Men så var det det där med öron i maten... 

Lycka lägger lixom ner sina öron i maten när hon äter, vilket gör att de blir ganska så kladdiga. Någon gav mig tips om att sätta upp öronen med hårspännen. Säkert jätte bra. Men för Lycka fungerade det inte alls, vare sig med hårspännen, hårnypor eller snoddar. Hennes öron ramlade på något sätt ner i maten ändå.

Jag har funderat men inte lyckats klura ut någon bra lösning på det lilla problemet. Men så fick jag, på Zeldas blogg, svaret på gåtan om hur man kan undvika matrester i långhårshundars öron :-)

Och som så ofta när man väl får veta svaret, hade även det här lilla problemet en väldigt enkel lösning, vilket var en avklippt tröjärm alt. strumpbyxa.

Det fungerade hur bra som helst! Så nu får Lycka ha hårnät när hon äter

 

                                        


                               
                                          

 

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: eva

Vad bra att det finns dom som delar med sig påsina problemlösningar.

2010-07-25 @ 08:47:28
Postat av: Nica

Ja verkligen! L

Det underlättar så mycket :-)

2010-07-25 @ 10:52:18
Postat av: Åsa Nilsonne

Det är förstås så det ska vara - om vi alla delar med oss när vi hittar lösningar på stora och små problem blir ju livet bättre för många hundar och deras mattar/hussar. Så glad jag blir över att du o Lycka nu slipper smutsiga öron!

2010-08-01 @ 07:46:29
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Nica

en av de saker jag gillar med hundvärlden är

just detta att man delar med sig av erfarenheter, problemlösningar och råd, det underlättar så mycket!



den enkla lösningen med matmössa var/är verkligen till stor hjälp! Inte ett enda kladdigt öra sen hårnätet infördes S

Tack snälla för hjälpen! :-D

aldrig att jag kommit på det själv S



2010-08-01 @ 21:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0