resväska och svalkande dusch



                           

Sedan tidigare var det bestämt att Lycka och jag skulle åka iväg på en dagsutflykt med nära och kära igår.

 Jag  såg fram emot vår lilla resa och ville verkligen komma iväg. När jag ställde fram Lyckas resväska, såg det ut som att även hon hade längtat efter den här utflykten hur länge som helst. Hon kunde inte fort nog komma ner i väskan *S* Väl på plats satt hon sen där och väntade tills det var dax för oss att gå.
Eftersom det är samma visa varje gång hennes resväska kommer fram, ställer jag numer fram den när det börjar närma sig avfärd, för hon blir lixom sittande där tills vi ger oss iväg.
 Det var länge sedan Lycka och jag åkte kommunala färdmedel. Även fast det gick bra sist, så känns det ändå som något vi kanske borde göra lite oftare.
Men resan, både dit och hem, gick hur bra som helst! *L* Lycka satt eller sov så tryggt i sin väska :-)
Fast varmt var det. Väldigt, väldigt varmt.
När vi sen kom hem, efter en mycket trevlig dag, trodde jag att Lycka skulle springa iväg till köket för att få mat. Men inte. I s t gick hon med viftande svans direkt in i badrummet och ställde sig i duschen! Lycka har ingenting emot att bli duschad, men det här var nog första gången som hon har bett om en. Självklart fick Lycka duscha när hon så tydligt frågade efter det, och det märktes verkligen hur mycket hon njöt och uppskattade det.
Hon är så tacksam för så lite, min underbara lilla fyrbenta vän    



   Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0