spårruta

                           
                              
Min kompis (som jag skulle lägga spår med för ett tag sen) hade aldrig förut träffat på en hund som går så lite på nos som Lycka. På kul har min kompis funderat, klurat och letat efter något roligt sätt som skulle kunna väcka min lilla fyrbenta väns intresse att använda nosen. *L*

Hon kom att tänka på spårrutan.

Även fast Lycka på senare tid har visat ett allt större intresse och verkat tycka att våra spår/sök lekar har varit mycke roligare än tidigare, trodde jag nog ändå inte riktigt på den här nya leken. Men visst testade vi :-)

Och tur var väl det *S*

 Lycka förstod nästan på en gång vad den nya leken gick ut på *L* Och hon tyckte det var roligt! :-D

Med nosen i marken och en glatt viftande svans vandrade hon, djupt koncentrerad på uppgiften, runt i rutan. En enda gång kom hon utanför och då bara ca 1 dm(!), men hon tappade varken intresset eller tålamodet för det hon höll på med. Hon letade i s t snabbt upp spåret igen och fortsatte sitt letande :-)

Så kul med en ny rolig lek! :-)




Må så gott!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0