lilla damen

Upptäckte en sak som jag missat i Lyckas socialträning.

Möte med finklädda äldre damer.

Vi mötte en sådan liten tant idag. Damen hade bl.a. basker, sjal, fina vår/höst kappan på, handväskan fint hängd på armen, handskar och ett par ordentliga stadiga klackskor. (Med sommarvärmen som var måste det ha varit jätte varmt för lilla damen med alla de där kläderna!) Hon kom sakta gående mot oss. När hon fick syn på Lycka sträckte hon upp armarna så att kappan och sjalen lixom flaxade upp som ett par jätte vingar typ, samtidigt som hon med hög gäll röst talade om hur mycket hon tyckte om hundar.

Lycka tittade mycket misstänksamt på damen. När tanten fortsatte att locka med skärande röst och utsträckta armar, bytte Lycka strategi. Hon ignorerade tanten totalt. Inte en blick fick damen. Ist hade min lilla fyrbenta vän blicken stadigt riktad mot mig hela tiden, medan hon gick perfekt fot på min högra sida, på så vis kom jag att hamna mellan Lycka och tanten.

Även fast vi inte övat på möte med  finklädda äldre damer överhuvudtaget, tycker jag ändå att Lycka klarade det väldigt bra och löste det hela på ett artigt, trevligt och mycket välfungerande vis :-)

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0