löp tider

I måndags förvarnade både Douglas och min almanacka om att det snart var dax igen. Så jag blev inte särskilt förvånad när det på torsdagen visade sig att Lycka börjat löpa.

Meningen var att vi skulle fira midsommar med bl.a. en labbe farbror, så tidpunkten för löpet var kanske inte det mest lägliga...

Om jag själv hade en hanhund, är jag inte alls så säker på att jag skulle vilja ha en löptik hemma hos mig. Därför var jag helt klart beredd att ändra om alla våra midsommarplaner.

Men när jag pratade med hussen och matten till labben tyckte de inte att det gjorde något att Lycka löpte, vi var varmt välkomna ändå.

När vi kom dit visade det sig att det inte bara var Lycka som löpte. Det fanns en tik där som var i slutlöp. Dessutom var granntiken i höglöp.

Så Lyckas löp kanske varken gjorde till eller från, men ändå...

Jag tyckte minst sagt synd om den kärlekskranke labbe farbrorn.

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0