pälsinpackning

Hade återigen planer på att lägga spår tillsammans med min kompis och hennes hundar. Men eftersom himlen rätt som det var öppnade sig med häftiga skyfall som följd, ställde vi ännu en gång in spårläggningen.

I s t gick vi en härlig promenad tillsammans i en (för Lycka och mig) ny skog och nya marker.

Våra fyrbenta vänner lekte och busade, eller så bara strosade de runt tillsammans och hade det hur härligt som helst :-)

Tills dess att Lycka råkade missbedöma avståndet när hon skulle hoppa över ett dike, och råkade plumsa ner i den slemmiga geggan där nere. Då tyckte min lilla fyrbenta vän inte att promenaden var lika kul längre. Hon hade visserligen regnoverallen på sig, så egentligen var det bara tassarna hennes som blev kladdiga. Men för Lycka var det illa nog.

 Hennes hundkompisar däremot, blev överlyckliga över Lyckas fynd. De hoppade (till deras mattes mindre stora glädje och Lyckas stora förvåning) glatt ner i diket och gjorde en fin pälslerinpackning av geggan. 

Det vara bara det att den där leran luktade mindre gott. Så jag tror mig veta att det är två andra fyrbenta vänner som nu lixom Lycka är nybadade *S*

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0