sicksack-leken

Lycka börjar nu kunna alla våra lekar riktigt bra :-)

Det är så roligt att se hennes förväntansfulla glädje när vi leker hit-leken, klara färdiga gå eller vilken av våra lekar vi väljer att leka. Hennes glädje! Hennes glädje när vi leker. Så underbar! *L*

Det kännas nästan som att vi kommit så långt i lekarna vi leker nu, att vi lite smått skulle kunna börja leka någon ny :-)

Har funderat lite på vilken lek som Lycka skulle tycka va rolig att leka härnäst. Hon gillar bäst de lekar som vi båda är delaktiga i. De ska dessutom gärna vara snabba, fartfyllda och inte minst roliga, så klart ;-)

Vi har tidigare lekt sicksack-leken lite grann. Men jag fick känslan av att Lycka inte riktigt kopplade vad den leken gick ut på och därför bara tyckte att det var sådär kul. Meningen med leken är ju att det ska vara hel kul! Därför har vi inte lekt den på ett tag.

Ändå tror jag att det är en lek som skulle passa min lilla fyrbenta vän alldeles utmärkt. Om jag bara lyckas med det där att förklara den för henne, vill säga. Så den nya leken fick bli en variant av sicksack-leken. Att gå i en slalom åtta mellan mina ben.

Lyckas glädje när vi började leka. Hennes glädjefyllda engagemang när hon försökte lista ut vad den nya leken gick ut på. Känslan av att nå fram när hon började förstå. Obeskrivbart! :-D

Visst är det långt kvar, absolut. Men vi har kommit en bra bit på väg med den nya roliga leken :-) 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0