sommar schampo

                                                                           
Innan jag fick den stora äran att bli matte till Lycka, hade jag ingen aning om hur svårt det kan vara att hitta bra schampo och balsam till en hund.

Det blev en hel del olika sorters schampon och minst lika många olika typer av balsam som prövades, innan jag äntligen hittade något som passade Lyckas päls.

När jag sen hittade en sort som fungerade, har jag varit noga med att hålla mig till den :-)

Men så tog schampot slut. Och så lätt som att gå till affären och köpa nytt, visade det sig att det inte var den här gången.

För affären hade inte längre kvar den sorten som Lycka brukar använda. De hade däremot fått in en ny variant av samma märke, ett sommar schampo. 

Lycka och jag har testat så många olika sorter och märken vid det här laget. Därför kändes det på något sätt säkrast att hålla sig till märket, även fast det var deras sommar schampo. Det märket har ju fungerat alldeles utmärkt tidigare :-)

Riktigt så fungerade det visst inte, upptäckte jag :-s

Måste helt klart leta efter ett nytt schampo igen. Det här tänker jag inte använda en gång till! Sen får det vara hur bra det vill mot både mygg, fästingar och allt vad det nu var. Men till min lilla fyrbenta väns päls passade det inte.

Att en nybadad Lycka luktar någon stark konstig blandning av typ koda och äcklig halstablett, hade jag nog kunnat ta. Om inte hennes normalt så luftiga silkeslena päls hade förvandlats till något spretigt, tovigt, svinto aktigt efter badet med det nya schampot.

Undrar lite smått hur lång tid det kommer att ta för att få ordning på pälsen hennes igen...

 



Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0