spår inställt pga. regn

Tanken var att Lycka och jag, en kompis och hennes hundar skulle ut och lägga spår idag :-)

Självklart skulle Lycka slippa gå spår. Hon har tidigare när vi prövat det, så klart och tydligt visat att hon tycker att det är bland de tråkigaste sysselsättningar man kan tänka sig. Så för hennes del skulle det mer bli en rolig och trevlig utflyktspromenad med picknick :-)

Så var alltså tanken. Men när jag vaknade och först hörde och sen såg vilket väder det var, insåg jag ganska snart att det vare sig skulle bli spårläggning eller någon längre promenad för Lycka och mig idag. 

Alla som sett Lycka på en regnig promenad förstår varför. Hon ser så bedrövad och olycklig ut då, så att det riktigt skär i hjärtat att se henne. Och idag regnade det lixom inte lite heller, utan det öste ner.

Även fast min kompis hundar inte har något emot regn överhuvudtaget, höll min kompis med Lycka om att det var för regnigt och blött för att gå ut och lägga spår.

Så tack vare regnet blev det inget av tanken. Det får bli en annan gång  :-) 

Men att leka och busa, mysa och gosa inne i värmen medan regnet öste ner ute, var helt klart inte alls tokigt det heller :-)

Så även fast det inte blev som det var tänkt, blev det ändå en riktig mysig dag :-)

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0