virkad glass

Jag har aldrig sett en varg sitta på en parkbänk och äta glass.

Jag har heller aldrig sett en vildhund stå i kö till en glassbar för att köpa en glass.

Å andra sidan är det mycket jag inte har sett vargen/vildhunden göra som våra fyrbenta vänner gör.

Men det jag kom att tänka på, var det att jag inte har någon som helst aning om glass verkligen är nyttigt för våra fyrbenta vänner eller inte. Men en sak vet jag, och det är att Lycka har en ganska så känslig mage. Så pröva, tänker jag nog allt låta bli oavsett, tror jag.

Fast det är klart att min lilla fyrbenta vän ska få fira in sommaren med en egen glass med jordgubbar ändå! Tanken var att det skulle bli (enligt almanackan) på sommarens första sommardag. Men att göra en glass tog lite längre tid än vad jag hade räknat med. Så Lycka fick fira in sommaren i dag i s t :-)

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, glass som är så gott. :P

2010-06-03 @ 13:12:36
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Nica

Ja, riktig glass är gott! :-)

Lyckas glass är nog en aning för torr i min smak, tror jag, men hon verkade nöjd med den och det är ju huvudsaken :-)

2010-06-03 @ 16:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0