promenader i snigelfart och små raggsockor

Igår var det otäckt halt ute. Att hitta is och eller halkfria fläckar att sätta ner fötterna/tassarna på för att slippa stå på näsan/nosen var nästan omöjligt. Men på något sätt lyckades min lilla fyrbenta vän och jag gå alla våra promenader utan att vare sig halka eller ramla :-)

Men så gick vi oxå i snigelfart hela tiden *S*

Det var mer slask än is på vägarna idag. Och även fast Lycka inte alls gillar det blöta kalla, var det bra mycket lättare för oss båda att ta oss fram på promenaderna idag :-)

Vi gick först en liten morgonpromenad tillsammans med rottistiken och hennes matte. Därefter gick Lycka och jag till hundträffen och var där en stund :-)

Senare blev det en lek och bus promenad med Douglas :-)

Efter gårdagens snigelfarts promenader kändes det verkligen bra att kunna gå lite raskare promenader där mitt lilla yrväder samtidigt kunde få springa runt och leka och busa :-)


 




                                                     *   *   *

 

 Lekte med mina strumpstickor(!) och lite garn. Och på något sätt fick jag ihop ett par, om än lite små *S*, typ raggsockor!

 

 

 

Må så gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0