lilla fröken Trotsa

Någon gång under gårdagsnatten måste någon ha tagit med sig min Lycka och lämnat hennes, till utseendet, identiska tvillingsyster lilla fröken Trotsa hos mig ;-)

Denna ljuvliga varelse tycker att hon får göra lite som hon själv vill. T.ex. är det väl knappast hennes fel att snöret som sitter fast i hennes halsband är spänd som en fiolsträng när hon är ute, det är ju den som håller i det som går på tok för långsamt!

Ordet hit finns inte i lilla fröken Trotsas värld. Utan hon kommer först när hon själv vill och så behagar. Vilket allt som oftast inte alls är när jag ber henne om det.

Det har oxå visat sig att lilla fröken Trotsa älskar det här med att jaga fåglar. Den stora favoriten är änder. För i den jakten blir det spring i den geggigaste geggan man kan tänka sig och avslutas med ett härligt dopp i sjön.

Min Lycka fullkomligt hatar att bli kladdig och skulle aldrig drömma om att frivilligt bada i en sjö, det är ju blött!

Min lilla Lycka är otroligt lyhörd och följsam och gör allt för att vara till lags. Riktigt så kan jag nog inte beskriva lilla fröken Trotsa. Men det kommer nog, för någonstans brås hon ju trots allt på min underbara Lycka :-) 

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0