som hund och katt

Det kan gå ganska vilt till och se en liten aning brutalt ut ibland. Ändå känner jag mig lugn *L* För det känns som att de båda vännerna mina har full koll på var de har varandra. Så otroligt kul de har när de leker! Det brukar börja med någon form av typ kull. De springer så fort de bara kan över golven. Det ser nästan ut som att de flyger fram *S* Det är inte helt ovanligt att de två får upp en så hög fart att de inte riktigt hinner med det där med att bromsa. Så visst kan det hända att de i lekens hetta kan kana in i en det ena, en det andra som råkar stå lite i vägen, typ en vägg eller så. Men det tycks inte bekomma de två vännerna det allra minsta. 

Ofta brukar den fartfyllda kull-leken sen övergå till att bli en rolig lek som påminner en hel del om brottning. En lek som kan se ganska så våldsam ut men som tydligen är hur kul som helst den med *L* (När dessa brottningsmatcher sätter igång är jag alltid lika glad över att Sokrates klor klipps lika ofta som Lyckas)

De två vännerna brukar avsluta leken med en mysig gosstund. De tvättar och pysslar om varandra lite innan de kryper ihop och vilar en stund tillsammans *L* Mina söta små fyrbenta vänner :-)

Så sägas det att hund och katt inte går ihop. Vilken tur att varken Sokrates eller Lycka har hört det ;-)

 

      

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0