borttappat koppel

Jaha, så har jag gjort det igen.
När Lycka och jag var ute och lekte la jag ifrån mig kopplet på något bra ställe. Ett väldigt bra ställe måste det ha varit, för hur jag än letade kunde jag inte hitta det sen :-/
Kan ju tyckas att jag borde ha lärt mig något utav alla de gånger som jag gjort så här förr. Typ att inte slänga koppel omkring mig. Uppenbart har jag inte kommit riktigt så långt än. Men något har jag i a f lärt mig, och det är att jag numer (ofta) har ett reserv koppel med mig ut.
Det slog mig att det borde finnas koppel som är framtagna för sådana som mig. Jag menar det finns ju hur många olika typer av koppel som helst. För den som tappar bort halsband finns det koppel med inbyggda halsband. Det finns koppel som avlastar ryck, det finns antituggvänliga koppel. Alltså borde det finnas typ omöjliga - att - tappabort - koppel oxå. Så jag gick till djuraffären och frågade. Och visst fanns det! :-)
Tydligen var den typen av koppel väldigt populär just nu. Antingen för att problemet med borttappade koppel var större än vad jag trodde. Fast det har jag svårt att tro, för jag känner mig ganska så ensam om den lilla egenheten. Så det mest troliga borde vara för de inbyggda reflexerna i dem. Hur som helst, utbudet var inte så stort för tillfället. Typ inte stort alls, då det bara fanns ett kvar.
Eftersom det kändes lite akut så, så fick det bli det. Ett nästintill självlysande gult ett med inbyggda reflexer. Tänk typ reflexväst fast i koppelformat.
Hoppas på att det är så svår borttappat som det påstås vara :-)
(på bilden blev färgen lite konstig, men reflexen syns *S*)
 
 
 
Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Eva

Funkade inte apport.

Luktsinnet på jycken.?

Knyt kopplet runt midjan!!



Eva

2010-11-03 @ 05:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0