ett koppel att lita på

Vad jag tycket om det nya kopplet! (inlägg: borttappat koppel)
 Det kanske inte var det finaste. Men det syntes och därför borde det vara svårt, även för mig, att tappa bort det *S* Dessutom låg det bra i handen, och det var lätt och smidigt :-)
Det var bara en sak som jag inte alls uppskattade eller gillade med det där kopplet. Och det var att haken som sätts i halsbandet/selen knäppte upp sig själv. Det är en sån sak som inte får men kan hända. En gång, kanske. Men tre gånger, det är på tok för många gånger det!
På djuraffären blev de väldigt förvånade. Kopplet skulle vara stark nog för modell mycket stor hund. Att då Lycka, som dessutom inte brukar drar speciellt mycket, skulle kunna ha sönder haken (som såg hel ut), verkade helt osannolikt. Det måste helt enkelt ha varit något fel på mitt exemplar, så jag fick ett nytt.
Lycka klarar egentligen, allt som oftast, av att gå utan koppel. Men ibland händer det oförutsedda saker, och då är kopplet inte enbart för syns skull längre. När det sker, vill jag ha ett koppel som jag kan lita på.
Jag hoppas att det gamla kopplet var undantaget som bekräftar regeln, och att det nya kopplet är så tryggt och bra som ett koppel ska vara.
 
 
 
 
Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0