full fart

Det brukar vara full fart på mitt lilla yrväder *S* Men igår var det mer, mycket mer, än vanligt. Det var full fart på Lycka från tidig morgon till sen kväll.
Efter en väldigt aktiv morgon med bl.a. spring följa john, brottning och titt ut bakom en knut lek med katten, en lång skön och rolig lek och bus morgonpromenad, trodde jag att Lycka skulle vara trött och vilja vila lite. Men inte. Hon ville leka ännu mer, så tillsammans lekte vi alla roliga lekar jag kunde komma på. Efter det fanns det fortfarande en hel massa lek och bus som ville komma ut, kvar i Lycka. Då kom jag att tänka på att det var ganska så länge sedan som hon lekte den roliga flaskleken, kanske att det kunde vara en rolig sysselsättningslek för min lilla fyrbenta vän. Det var det. Hon hade det jätte roligt och lekte både länge och väl med flaskan *S*
Det var efter den leken som jag märkte att Lycka inte kunde gå, hon kunde bara springa. Vart hon än skulle sprang hon. Hon sprang till bollen. Eter att ha bollat med den ett tag, sprang hon vidare och hämtade leksaksgose hjärtat som hon spelade tasshockey med fram tills dess att det var dax för lunchpromenaden.
Det blev en rolig lek och bus promenad tillsammans med Douglas och hans matte :-)
Eter den promenaden med en massa roliga hundlekar, tyckte Lycka att det var dax för leksaks inventering när vi kom in. Fortsättningen av dagen såg ut ungefär likadant som tidigare, alltså full fart, lek och bus mest hela tiden. När så sena kvällen kom somnade både Lycka och jag i soffan.
När jag vaknade i morse och såg all snö, trodde jag att dagen idag skulle bli en repris av gårdagen. Men så blev det inte, idag har mitt lilla yrväder mer varit det vanliga energiknippe hon brukar *L*
 


Må så gott! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0