kennelhosta

De senaste dagarna har Lycka varit lite små rethostig, typ. Men eftersom hon i övrigt har varit sitt vanliga pigga, goa och glada jag, tänkte jag inte så mycket på det till en början. Men efter ett tag började jag ändå tycka att hennes hosta allt mer på något sätt påminde och liknade kennelhosta, fast utan den hemska kikhosteliknade hosta som jag fått för mig kännetecknar den sjukdomen.
Eftersom Lycka verkade må bra i övrig, var jag egentligen inte särskilt orolig. Men trots allt tyckte jag ändå någonstans att det kanske vore bra att rådfråga en veterinär om det hela. Så igår ringde jag till en.
Lite som en överdrivet överorolig och smånojig matte kände jag mig allt när jag ringde. Men blev inte alls bemött så, utan helt tvärtom. Veterinären tog Lyckas hosta på fullaste allvar och tyckte att det var bra att jag ringde. Av vad jag berättade tyckte veterinären  att det lät precis som en lätt form av just kennelhosta.
oops! Inte bra.
Ja, ja, jag kan inte göra något åt  de hundmöten och hundlekar som skett innan jag visste. Men nu när jag vet, får vi hoppa över allt sånt ett tag framöver. Att ta det lugnt och vila är det som gäller för mitt lilla yrväder nu.
Hoppas att hennes hosta inte blir värre och att hon blir frisk och kry snart, min underbara lilla fyrbenta vän
 
 
 

Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0