spår

 

Spårningen som jag och min vän, med de två stora hundarna, så länge tänkt att vi ska göra blev äntligen av idag! :-D

Först tänkte jag att Lycka och jag bara skulle följa med och titta på, utan att gå något eget spår.

Men väl där kunde jag inte låta bli. Vid det här laget har Lycka blivit så duktig på spårrutan och hon tycker att den är kul, så det var väl klart att hon skulle få pröva att gå ett spår! Någonstans förstod jag nog att jag skulle känna så när jag kom ut i skogen, för spårgrejerna hade jag sett till att jag fick med mig *S*

Redan när jag började förbereda spåret förstod Lycka att något kul var på gång. Full av förväntan väntade hon på att det roliga skulle börja. En lång väntan blev det. Men tillslut så var det äntligen dax!

Så söt min lilla trasselsudd var i sin spårsele!

Jag visade henne spåret och hon gick! I a f ett tag, tills hon hittade en väldigt fin ormbunke som hon bara var tvungen att undersöka lite närmare. När hon, efter en lång stund, kunde konstatera att den dög alldeles utmärkt som kurra gömma gömställe, kom hon tillbax och gick direkt på spåret igen! Djupt koncentrerad och mycket lugnt och metodiskt gick hon sen, perfekt, hela spåret ut! ...och lite till...

Efteråt satt hon mycket stolt vid mina fötter, med sin skatt i munnen

En rolig och härlig dag ute i skog och mark :-)

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0