tovig päls

Vet inte riktigt vad det berodde på, men Lyckas päls blev för en tid sedan alldeles konstig. Inte nog med att den tovade ihop sig, den såg dessutom spretig och lixom risig ut.
Jag hade inte bytt schampo eller  balsam så det berodde inte på det, den här gången.
Även fast jag inte hade badat Lycka mer än vanligt, började jag ändå fundera på om jag kanske hade badat henne för mycket, och att det var det som gjorde att pälsen såg ut och betedde sig som den gjorde.
Men tipset jag fick, från flera olika håll men bla från Zeldas blogg, för att komma tillrätta med problemet  var precis tvärt om. Liksom under "tovåldern" kunde problemet även nu ev åtgärdas med fler bad!
Det har tagit lite tid. Men * peppar, peppar* nu är Lyckas päls som den ska igen, så len, så fin och nästan tovfri  :-)
 
 
 
 
 
 
Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0