en ny lek och lite apport

Idag var det inte alls skönt ute! Kalla isvindar och allt från små droppar till ösregn föll ner från himlen.

Efter morgonpromenaden kände Lycka inte alls för att gå ut något mer idag. Hon mindes antagligen allt för väl vilket väder det var där ute. Men några små svängar ut blev det ändå, så att min lilla fyrbenta vän fick göra det hon behövde lixom. Att Lycka var mer än nöjd över att det bara blev kortare turer märktes mer än väl *L*

Så i dag har mitt lilla energiknippe och jag lekt en massa roliga inomhuslekar :-)

Eftersom Lycka har lyckats lösta gåtan om vad våra sök/spår lekar går ut på, och i o m det tycker att de lekarna är jätte roliga, tänkte jag att hon kanske även knäckt koden till apport.

 Så var det inte. Hon tyckte fortfarande att den leken var precis lika tråkig som hon tyckte när vi testade den förut.

 Om jag bara kom på ett sätt att förklara den leken för henne så att hon förstår, tror jag att hon skulle tycka den var kul. Men ännu har jag inte kommit på hur jag ska göra för att nå fram med det budskapet till henne. Tills dess att jag har klurat ut det, får vi helt enkelt hitta på andra roliga lekar *L*

Så istället för apport prövade vi en ny lek. Och den lyckades jag förklara så att min lilla fyrbenta vän förstod nästan med en gång! Och det viktigaste, hon tyckte att den var kul oxå :-)

Hopp upp i mattes famn *L*

 

 

 

 

Må så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0