roliga grodan

                             
Happiness verkar ha tagit fasta på det där med att "främlingar är vänner man inte känner". Och just det där sista -inte känner -  stör henne så mycket att hon genast vill göra något åt det. Så ivrigt hoppande, studsande och ljudligt pipande och skällande talar hon tydligt om att hon mer än gärna vill fram och hälsa på precis allt och alla hon möter. Lite svårt har hon att förstå att det inte alltid passar sig så bra att bara rusa fram till varenda kotte hon stöter på. Men eftersom de allra flesta vi träffar på tycker att hon ser så gullig ut i sin iver att vilja hälsa och gladeligen uppmuntrar henne till det, blir det inte helt lätt för mig att nå fram med mitt budskap om att fråga först och hälsa sen...
Hur olika det kan vara. Min stora lufs, som var min fyrbenta vän för många år sedan, var oxå otroligt social. Men när det gällde honom var mötande människor betydligt mindre angelägna om att komma fram och hälsa. Och om någon, till min fyrbenta väns stora lycka, ville hälsa och klappa på honom, frågade de alltid mig först.
I jämförelse var kontaktlekarna med störning betydligt lättare att leka med honom, än vad det är att leka de lekarna med Lycka och Happiness. För med honom var det ytterst sällan, eller nog aldrig egentligen, som någon hoppade in i vår lek utan att fråga först.
Min stora lufs hade dessutom en favoritleksak, det var liten liten gul pipande igelkott. Om han tappade fokus på leken vi lekte, var det hyfsat lätt att få tillbaks hans uppmärksamhet igen, för ytterst få saker var roligare än den kuliga gula igelkottsleken som väntade i slutet av kontaktleken *S*
Någon kulig gul igelkott har varken Lycka eller Happiness. Men de har roliga grodan!
Tänkte att den kunde få följa med ut och leka lite kontaktlekar tillsammans med Happiness och mig.
Roliga grodan i all ära, men roligare än främmande saker man möter på vägen var den inte.
Kanske är det bara kuliga gula igelkottar som klarar av uppdrag  som dessa ;-) Eller inte *S*
 Det återstår alltså bara en liten liten fråga för att lösa det hela, och det är vad det kuligaset kuliga kan tänkas vara för en liten Happiness*S*




Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0