inte till salu

Lycka och jag mötte en mamma med en dotter på en 6-7 år.
På långt håll hörde jag dottern:
- En sån där hund vill jag ha!
- Då köper vi en sån.
- Nä! Jag vill inte ha en sån hund. Jag vill ha den där hunden!
-  Okay, det är den där hunden du vill ha.
- JA!
Var på mamman kom fram till mig och sa:
- Jag ska köpa den där hunden av dig. Hur mycket ska du ha för den?
Lycka, min underbara lilla fyrbenta vän och trogna följeslagare var givetvis inte alls till salu. Något som vare sig mor eller dotter ville, men helt enkelt fick lov att acceptera.
 end of discussion och punkt
 

Må så gott!
 

Kommentarer
Postat av: TH

25 öre..räcker till en kokosboll:)

2011-01-13 @ 08:11:27
Postat av: Nica

eller inte S

och så ångrade sig stina oxå jättemycket sen när hon hade sålt lilla skrållan

2011-01-13 @ 20:26:48
Postat av: anna

Seriöst? Finns sånna människor på riktigt? Får barn vara så bortskämda? Usch, nu blev jag mörkrädd!

2011-01-15 @ 15:03:33
URL: http://jakiya.blogg.se/freddiebilbo
Postat av: Nica

japp, helt seriöst och på riktigt finns de.

men jag vill tro och hoppas på att de är ytterst sällsynta och mycket ovanliga...



2011-01-15 @ 16:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0