att nå fram


                             
Jag vet att jag någonstans har hört att CC inte brukar ha något större jaktintresse. Detta verkar dock vara något som Happiness inte har hört talas om överhuvudtaget.
Att kinesen ska ha en god flockkänsla och helst av allt vilja vara nära de sina, joo det stämmer väl in på Happiness. Tills hon råkar få syn på något annat skojigt, som fåglar, kottar, harar, stenar eller något annat roligt. Det kan alltså vara lite vad som helst som väcker hennes nyfikenhet till liv. Då kan hon mycket väl springa iväg på egna små äventyr och på något vis helt glömma bort även det där med den goda flockkänslan, vilket gör att hon kan försvinna iväg ganska så långt.
Min tanke kring detta har varit att med hitlekens hjälp och så lite störning som möjligt runtomkring, försöka leka in ett (förhoppningsvis) välfungerande hit. Allt eftersom hade jag sen tänkt lägga in lite svårare störningar. Problemet var bara det att jag inte räknat med de retfulla fåglarna.
 Om fåglarna här runtom är av ett släkte för sig eller om de är som fåglar är mest, vet jag inte. Men så fort vi börjat leka någon av våra roliga lekar så har dessa fåglar dykt upp från ingenstans och kastat sig in i leken utan att fråga om de får vara med.
 Att jag inte vill att Happiness ska umgås med kråkan och hans polare har varit ett budskap som jag minst sagt har haft lite svårt att nå fram med. Så när hon valde mig framför dem, kändes det lixom hur stort och hur bra som helst! *L*
 
 


Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0